21 червня 2011

ІНТЕРВ'Ю :: Секрети успіху Тоні Шея (Tony Hsieh), генерального директора Zappos [Менеджмент.com.ua]

ІНТЕРВ'Ю :: Секрети успіху Тоні Шея (Tony Hsieh), генерального директора Zappos [Менеджмент.com.ua]





Секрети успіху Тоні Шея, генерального директора Zappos

У 24 роки Тоні Шей (Tony Hsieh) продав бізнес LinkExchange, в якому був співзасновником, компанії Microsoft за $265 млн. Через деякий час він став інвестором та генеральним директором взуттєвої онлайн-компанії Zappos.com. Завдяки унікальному фокусу на клієнтах Zappos зросла і за десятиліття досягнула мільярдних оборотів, після чого була поглинута компанією Amazon. Сьогодні Zappos називають однією з найбільш улюблених компаній у світі.

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Тоні розповідає про своє ставлення до клієнтського сервісу, а також про культуру, яка панувала у його компаніях та, звісно ж, про свій успіх.

Тоні Шей (Tony Hsieh)
Тоні Шей
(Tony Hsieh)
З.: Яка причина стрімкого зростання Zappos?

В.: У Zappos ми завжди орієнтувався на єдину цінність — абсолютно ідеальний клієнтський сервіс. Спершу ми займалися виключно продажем взуття в онлайні, але сьогодні ми продаємо також сумки, одяг і навіть кухонне начиння: чайники, сковорідки тощо. Думаю, за десять років люди вже не пам'ятатимуть, що ми починали із продажу взуття. Вони думатимуть про Zappos як про місце, де вони гарантовано отримають найкращий клієнтський сервіс.

З.: Яким чином вам вдалося цього досягнути в онлайн-магазині?

В.: 95% наших замовлень ми отримуємо через сайт Zappos.com. На більшості сайтів дуже складно знайти інформацію про те, як сконтактувати з клієнтським сервісом. Ми вибрали протилежний підхід. Ми дійсно хочемо розмовляти зі своїми клієнтами. Наш сервісний телефон обслуговується 24 години в добу, 7 днів на тиждень і знаходиться в одному з найвидніших місць сайту — у верхньому лівому кутку. Ми виявили, що практично кожен наш клієнт рано чи пізно телефонує до сервісу, тому ми вкладаємо дуже багато значення у таку взаємодію.

Коли люди телефонують у сервісний центр — вони спілкуються виключно з живими людьми. Ми не використовуємо роботизованих систем і не намагаємося звести розмову до спроби продати наш продукт. Основне завдання операторів — дійсно допомогти клієнтові вирішити його проблему та встановити емоційний зв'язок з ним. Наприклад, якщо у нас немає продукта, який би задовольнив клієнта, ми пропонуємо як мінімум три сайти конкурентів, де він зміг би знайти бажане. Задоволений клієнт для нас набагато важливіший, ніж конкуренція з іншими компаніями. І в довгостроковому терміні така тактика виправдовує себе на 100%.

Купівля взуття в онлайні може видатися доволі небезпечною, адже клієнт не може бути впевнений, що взуття підійде йому. Саме тому ми пропонуємо безкоштовну доставку для примірки. Окрім того, у нас працює сервіс повернення товарів, яким можна скористатися протягом 365 днів після покупки. І ще — як уже згадувалося, наша телефонна лінія працює 24-7, і так само працюють наші магазини. Це не найефективніший спосіб роботи і не найдешевший. Але він гарантує, що клієнти отримають своє замовлення у найкоротші строки у будь-який час доби.

Всі ці речі коштують доволі дорого, але ми сприймаємо ці витрати як витрати на маркетинг. Ми беремо частину нашого рекламного бюджету і замість того, щоб купувати статті в журналах чи ролики на телебаченні, витрачаємо його на створення виняткового споживчого досвіду. Ми даємо клієнтам змогу самостійно просувати наш бренд. Не дивно, що повторні покупки та вірусний маркетинг завжди були основними рушіями нашого розвитку.

З.: Будучи генеральним директором, на що Ви фокусуєтесь у першу чергу?

В.: На культуру компанії. Моє завдання — сформувати середовище, в якому зможе розвиватися справжня сервісна культура. Якщо вам вдасться створити культуру — тоді багато чудових речей стануть можливими.

Процес найму співробітників у нашій компанії також відрізняється від конкурентів. Ми проводимо два різних інтерв'ю. Перше інтерв'ю перевіряє кандидата на володіння технічними навичками, наявність досвіду та готовність доповнити команду. Друге інтерв'ю має на меті перевірити, наскільки ця людин буде здатна вписатися у культуру компанії. Для того, щоб вас найняли, потрібно в обов'язковому порядку успішно пройти обидва інтерв'ю. І це не порожні слова: ми відмовили багатьом надзвичайно талановитим і професійним людям тільки через те, що вони не змогли б вписатися у нашу культуру. Відразу після проходження співбесіди ми пропонуємо людям $2000 за те, щоб вони відмовилися від роботи у Zappos. Ті, які все одно хочуть працювати у нас — ідеально вписуються в нашу культуру.

Наша компанія має 10 ключових цінностей, і наймаючи людей, ми намагаємося переконатися, що вони розділяють ці цінності. Наприклад, одна з наших цінностей — бути скромними. Якщо на співбесіді нам трапляється відвертий егоїст, ніякий талант, професійні навички чи геніальність не допоможуть йому потрапити у компанію.

З.: Які секрети успіху для підприємця?

В.: Передусім — потрібно мати чітку і сильну візію, яка буде важливою як для співробітників, так і для клієнтів. Для Zappos така візія — клієнтський сервіс. Потрібно по-справжньому пристрасно ставитися до свого бізнесу, щоб зрозуміти це. І основною ціллю в жодному разі не може бути бажання отримати прибуток. Потрібно знайти таку справу, якою ви займалися б навіть якби ніхто не платив вам за неї. Розвиток бізнесу — це надзвичайно складний час для власника. І тільки справжнє захоплення своєю справою допоможе пережити цей непростий час.

Люди, підлеглі та клієнти справді відчувають ваше ставлення до власної справи. Тому вашою першочерговою ціллю не повинні бути гроші. Нею повинно бути щось таке, до чого ви відчуваєте справжню непідробну пристрасть, щось таке, що має для вас значення. Якщо ви знайдете таку справу — гроші стануть логічним результатом. Рухайтесь до візії, а не до грошей!

З.: А що робити, коли Ви стикаєтесь зі складними моментами в бізнесі?

В.: Багато найскладніших ситуацій, якщо дивитися на них з перспективи майбутнього, виявлялися найпозитивнішими подіями в житті компанії. Якщо ви не отримали інвестицій — це змушує вас навчитися виживати самостійно, знаходити креативні рішення тощо. Коли ми розпочинали, то витратили багато грошей на платну рекламу, намагаючись зробити своє ім'я більш відомим. Але з часом, коли перестали отримувати інвестиції, зрозуміли, що не можемо собі цього більше дозволити. Тому нам довелося шукати інші способи завойовування уваги клієнтів. Саме цей пошук привів нас до орієнтації на клієнтський сервіс.

Тому повторюся ще раз — будь-які труднощі, якщо дивитися на них з перспективи майбутнього — є найпозитивнішими подіями у житті вашої компанії.

За матеріалами "Tony Hsieh On His Secrets Of Success", Forbes.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.





01 червня 2011

Клавіатура для Андроїду MessagEase українською.


Деякий час тому встановив на свій телефон з Андроїдом дивну на перший погляд клавіатуру - MessagEase від Exideas.

Як можна побачити на малюнку поруч, клавіатура містить лише дев'ять основних клавіш, пробіл, видалення попереднього символу та ще дві клавіші спеціального призначення.

Такий вигляд мене спочатку трохи приголомшив і я розгубився - невже ОЦИМ можна швидко друкувати, як пишуть на сайті розробника (теперішній рекорд - 55 слів/хвил).

Не знаю як Вам, а мені стало цікаво і я ОЦЕ спробував :)

Враження цікаві, тому що текст треба набирати не лише доторком, а й ковзанням від клавіші в одному з восьми можливих напрямків. Наприклад, для того щоб отримати літеру t достатньо просто доторкнутися екрану, де вона зображена, але якщо треба написати text, прийдеться 1) торкнутися t, 2) торкнутися e 3) а от щоб отримати x, треба ковзнути з клавіші i вниз ліворуч, в бік центру клавіатури і нарешті 4) просто торкнутися t.


Фууу-ухх.. ))

Ніби все вийшло ))

Насправді, воно на практиці не так складно, особливо після декількох днів тренувань в спеціальній навчальній грі MessagEase Game.

В програмі можна використовувати різні мови, але нажаль, ще не має української (хоча вже є російська).
Останніми днями спілкуюся з представником команди розробників щодо української розкладки, але враховуючи, що розкладка створюється на основі частоту використання символів та пар символів, це займає деякий час.

На сьогодні, в мене вже готова програма для частотного аналізу тексту як за окремими літерами так і за парами літер. Лишаю на ніч обробляти шмат українського тексту і маю надію, що завтра вже в мене буде готовий матеріал для створення української розкладки.


Посилання:


Сергій Горіченко


28 травня 2011

Де ж тая правда? Два випадки із сьогодення.



Повертаючись сьогодні додому з дружиною та дитиною в маршрутці стали свідками того, що в нашій державі при такій кількості законів та приписів неможливо контролювати їх виконання.
Річ в тому, що на одній із зупинок до маршрутки зайшло троє молодих людей явно на підпитку після частування "під шашлик".

Один став біля мене і тримав відкриту, вже напівспорожнілу пляшку пива в одній руці та пакет з "голими" шампурами в іншій, другий сів спиною вперед біля водія на підвищенні, а третій лишився стояти напроти мене спершись спиною на двері. Намагаючись знайти гроші по своїх кишенях, відразу нашкребли лише на півтора місця і той що сидів біля водія спробував домовитись доїхати за те що нашкребли, але згодом він взяв у свого друга з пляшкою ще грошей і вистачило на всіх. Лише нагадав водієві, що той має дати решту.
Нібито все нормально, якщо не зважати на їхній стан та алкогольний запах (принаймні навколо мене і людей поруч), на що без натяків зауважила літня бабуся яка сиділа в мене за спиною, що мовляв за такі аромати можна решту і не давати, що вони своїм запахом не поважають інших пасажирів, і що нехай ще подякують водієві за те, що він їх взяв до салону.

Після цього "герой", який розраховувався за проїзд сказав бабусі, що якщо вона така розумна, то чому б їй не їздити на таксі, а не в маршрутках. Бабця виявилася не з пугливих, сказала, що вона і бабуся, і прабабуся і має вже навіть правнуків. На таке зауваження їй щось буркнув хлопець із пляшкою, якому я тихо сказав, що бабуся дійсно права, бо з відкритими алкогольними напоями не можна заходити до громадського транспорту.

Зав'язалася невеличка перепалка, під'єднався той що спирався на двері, мовляв чого я "стартую", що мені треба, під'єднався третій, той що сидів біля водія.. Сказав, що переламає мене навпіл, але вже через півхвилини всі їхали мовчки. Що в нас за люди?..

Ми доїхали до своєї зупинки, спокійно вийшли і вже на пішохідному переході на нас майже не наїхала інша маршрутка, з якої щойно вийшли люди саме перед пішохідним переходом.. Добре, що водій все ж таки побачив, що я підняв руку майже перед самим його обличчям і вчасно зупинився..

Щось не все добре в нашій державі. Навіть на звичайному побутовому рівні.

Після таких випадків виникають питання, для чого приймаються закони, за виконанням яких ніхто не дивиться, і які не виконуються переважною кількістю населення.. Особливо мене цікавить хто і як контролює вживання тютюну та алкоголю в громадських місцях, тому що "кака било - кака єсть".

Таке враження, що "закони створені, щоб їх порушувати". І від таких думок стає сумно за державу, за майбутнє наше і наших дітей.

Сергій Горіченко.


20 травня 2011

Оновлений Dr.Web LinkChecker на стражі безпеки. Безкоштовно.

Один з найдосконаліших антивірусів світу Доктор Веб (Dr.Web) оновив свій модуль для онлайнового сканування сайтів, які відвідує користувач.

Отже зустрічайте - оновлений Dr.Web LinkChecker. Тепер Dr.Web LinkChecker має окремі плагіни (plug-ins) для всіх загальновикористовуваних оглядачів інтернету (internet browsers).

До Вашої уваги:

Firefox / ThunderbirdInternet ExplorerOperaSafariChrome

  • Перевірка інтернет-сторінок ПЕРЕД відкриттям
  • Попередження про перехід за зовнішними посиланнями в соціальных мережах та перевірка цих посилань
  • Виявлення та перевірка посилань, що мають змінений вигляд
  • Перевірка файлів перед звантаженням з мережі інтернет
  • Пошук вірусів, троянських програм, шпіонського ПЗ та інших об'ектів, що несуть загрозу
  • та багато іншого...
За матеріалами Free Drweb.com
Переклад українською Сергій Горіченко

14 травня 2011

Найневмирущий з Віндовсів


Роки три тому попросили налаштувати комп'ютера.. На моє велике здивування там була старенька Windows 98. Прийшлося згадувати які ж там були нюанси.. За годину все працювало, відкривалися сайти, можна було листуватися.. На той час я думав, що то я бачив останній раритетний ПК із Windows 98.
Але...
..але виявилося, що я сильно помилявся.

Пару днів тому знайомі, на цей раз інші, в яких не так давно гостював і в яких років з п'ять 98-ю і не пахло, попросили «глянути на мамин комп», який при вмиканні писав на екрані, що монітор не під'єднаний. Я погодився. І що ви думаєте?.. Точно!- мене попросили «глянути» на 98-му «вінду» :-) Отже, тепер можна сказати лише одне, що Windows 98 - найневмирущий з усіх «віндовсів».

До речі, теж вже працює;)


Сергій Горіченко